نظرات اخیر

    مزایای فایروال های NGFW

    خوشبختانه وقتی فایروال های قدیمی با مشکلی روبرو می شوند، فایروال های شبکه وارد عمل می گردند NGFW. ها دارای مزایای بی شماری هستند که اولین آن ها ارائه ی بالاترین سطح امنیت شبکه می باشد. فایروال ها برای مدت 40 سال است که وجود دارند. بنابراین نمی توان انتظار داشت همان پروتکل های ایمنی مربوط به دهه های قبل و بدون به روزرسانی بتوانند به کار خود به درستی مانند NGFWها ادامه دهند.

    • Versatility  (تطبیق پذیری)

    قابلیت به روز رسانی های مداوم و همچنین برقراری امنیت شبکه به صورت لحظه ای، موجب فراهم آمدن انعطاف پذیری و تطبیق پذیری تیم IT  می گردد. با این که ممکن است یک عنصر سخت افزاری در NGFW وجود داشته باشد، اما بسیاری از تغییرات و به روز رسانی ها را می توان توسط یک دستگاه انجام داد. قابلیت به روز رسانی های آنلاین و مداوم کمک می کند تا بتوان چشم انداز خود را در زمینه ی تهدیدات به روز نگه داشت. به علاوه، با ایجاد تغییرات در عملکرد سازمانی خود می توانید جریان داده ها و کاربران را تحت کنترل خود در آورید.

    •  Intelligence Port Control (کنترل هوشمند)

    Firewallهای شبکه بسیار فراتر از فایروالهای سنتی و رویکرد “single-layer port approach” آن ها می باشند. در مقابل فایروال های سنتی، NGFWها با نظارت بر لایه های مختلف شبکه، حفاظتی چندلایه را ارائه می دهند.

    به علاوه، NGFWها می توانند برای کنترل بیشتر، وضوح بالاتر و همچنین توانایی کنترل بهتر بر روی داده ها و اطلاعات ورودی و خروجی شبکه، امنیتی در سطح برنامه (application-level security) را ارائه کنند. هرچه مبنای سیستم امنیتی هوشمندانه تر باشد، به همان اندازه عملکرد موثرتری به وجود خواهد آمد.

    درباره فایروال های NGFW بیشتر بدانید 

    • Simple Infrastructure  (زیرساخت های ساده)

    سادگی زیرساخت های NGFW، یکی از برترین مزایای آن به شمار می رود. در ضمن تیم IT سازمان می تواند با ساده سازی فرایند امنیت شبکه، خط مشی های بسیار ساده ای را توسط یک دستگاه در شبکه برقرار نماید. علاوه بر این، تیم سازمانی این امکان را دارد که ورودی ها و خروجی ها را با انعطاف پذیری بیشتری تحت کنترل خود در آورد.

    • فروش ویژه فایروال های فورتی گیت

    • Updated Threat Protection

       

    با بررسی سوابق تاریخی می توان گفت آن چه مشاغل به آن ها نیاز دارند، فایروال های مستقل، آنتی ویروس ها، محافظت در برابر باج افزارها (ransomware) و همچنین تشخیص نفوذ می باشد. یک مزیت برتر NGFW  این است که تمامی اقدامات امنیتی ذکر شده در یک محصول واحد ادغام شده است. این یکپارچگی باعث می شود دپارتمان IT به سادگی کار خود را انجام دهد و همچنین سطح بالاتری از امنیت را تامین کند.

    در ضمن، NGFWها با کمک DPI یا deep packet inspection می توانند به سطوح عمیق تری دست پیدا نموده و عناصر بیشتری از داده های ورودی را با جزییات بیشتر بررسی نمایند. نتیجه ای که از این امر حاصل می شود این است که تصمیم گیری جهت مجاز شمردن و یا مسدود کردن ورودی ها به صورت دقیق تری انجام می شود. در واقع یکی از اهداف اصلی فایروال ها نیز همین مورد است.

    • Consistent Network Speed (سرعت ثابت شبکه)

    همان طور که پیشتر نیز گفته شد، یکی از محدودیت های firewallهای عادی و اولیه این است که با افزایش استفاده از feature های امنیتی فایروال ، کارایی کمتری خواهند داشت که ممکن است منجر به آسیب به سیستم گردند. در صورتی که یکی از مزایای قابل ملاحظه فایروال NGFW این است که می توان بدون کاهش سرعت، به روند بهبود و گسترش محافظت ادامه داد.

    ماهیت طراحی شبکه به گونه ای است که بالاترین توان عملیاتی بالقوه را بدون به خطر انداختن امنیت برقرار می نماید. به عبارت ساده تر، می توان امنیت سیستم ها را با حفظ سرعت بالا تامین کرد.

    چگونه می توان به راه حل های فایروال نسل بعدی (NGFW) دست یافت؟

    NGFWها علاوه بر این که امنیت بالایی را فراهم می کنند، قادر به ارائه مزیت رقابتی در مقایسه با سایر رقبا نیز می باشند. لازم به ذکر است فورتی گیت (FortiGate) را می توان در تکنولوژی NGFW به عنوان پیشرو در صنعت دانست.
    فورتی گیت ها قادر هستند حداکثر توانایی فایروال نسل بعدی (NGFW) را ارائه دهند.

     

    مطالب مرتبط