نظرات اخیر

    چگونه عملکرد شبکه بی سیم خود را بررسی کنیم؟

    عملکرد کند شبکه بی سیم برای همه کاربران آزار دهنده است. با این وجود هنگامی که فقط احساس می کنید که سرعت کند است سخت است که مشکل را پیدا کرده و آن را رفع کنید. شما باید بدانید که برای بهبود آن چه کاری میتوانید انجام دهید؟  بیایید چند شیوه مانیتورینگ و راهکارهای مناسب را بررسی کنیم.

    مقایسه و تفاوت سرعت پهنای باند در مقابل عملکرد آن
    اولین قدم این است که تفاوت پهنای باند و ظرفیت را درک کنید. اگر قبلا این مفاهیم را درک کرده باشید، موافق این خواهید بود که پهنای باند یک مقدار ثابت سرعت داده ای است که برای ارسال و دریافت از ارائه دهنده اینترنت خود دریافت می کنید. Troughput اندازه گیری سرعت داده ها در داخل خانه ، شبکه های کوچک و یا شبکه های اختصاصی و بزرگ است. رایج است که به سرعت اینترنت به عنوان پهنای باند (Bandwith) و سرعت شبکه داخلی به عنوان ظرفیت و بازده (Throughput) اشاره شود. به عنوان مثال: روتر شما ممکن است از سرعت عملکرد نظری 450 مگابیت در ثانیه پشتیبانی کند، اما اتصال اینترنتی شما ممکن است فقط پهنای باند 20 مگابیت در ثانیه برای دریافت و 1 مگابیت در ثانیه برای آپلود را داشته باشد.

    شبکه بی سیم

    اندازه گیری و بهبود پهنای باند
    هنگامی که صحبت از پهنای باند اینترنت به میان می آید، نمی توان انتظار داشت که کیفیت آن با تغییراتی از سمت شما بهبود یابد ، زیرا همان طور که قبلا ذکر شد، سرعت اینترنت از سمت ISP شما ثابت می باشد. با این حال، راه هایی برای بهینه سازی و نظارت بر پهنای باند وجود دارد.

    یک روتر قوی ممکن است به بهبود اتصال اینترنت شما با  استفاده از ویژگی هایی مانند QoS (Service Quality) و کمک به مسیردهی  ترافیک بین اینترنت و شبکه داخلی کمک کند. در بسیاری موارد هنگامی که روتر، که کمی قدیمی بود، به یک روتر قویتر و جدید تر با قابلیت QoS ارتقا یافت، عملکرد اینترنت کمی افزایش پیدا کرد.

    البته سرعت اینترنت شما با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند speedtest.net قابل اندازه گیری است. نکته: برای اندازه گیری دقیق سرعت اینترنت خود، اندازه گیری های مختلف را در زمان های مختلف روز ، در آخر هفته ها و روزهای هفته انجام دهید.

    اندازه گیری ظرفیت Throughput
    اندازه گیری توان شبکه بی سیم با شبکه های کابلی متفاوت است. بازده شبکه بی سیم چیست؟ این اندازه گیری میزان داده ها بین دستگاه های شبکه شماست.

    چرا باید عملکرد بی سیم شبکه را اندازه گیری کرد؟
    از آنجایی که سرعت در شبکه های کابلی، مانند پهنای باند اینترنت، ثابت است. اکثر لپ تاپ های فعلی، ذخیره ساز ها و هر رایانه ای که در پنج سال گذشته ساخته شده است، احتمالا یک پورت اترنت گیگابیت دارد. اگر آن را به یک روتر که دارای Gigabit Ethernet است، متصل کنید ، سرعت داده بین کامپیوتر و روتر Gigabit speed-1000Mbps است. به یاد داشته باشید که اگر یک پورت قدیمی تر از یک کامپیوتر داشته باشید، تنها Fast Ethernet (100Mbps) است و شما آن را از طریق سیم به روتری متصل کنید که دارای Gigabit Ethernet است، سرعت ارتباط تنها 100Mbps است، نه سرعت گیگابیت 1000 مگابیت در ثانیه.

    عملکرد روتر های بی سیم و دستگاه های NAS بسیاری در آزمایشگاه PCMag بررسی شده است. برای روترها، از Ixia’s IxChariot  استفاده شده که عملکرد جریان داده های ارسال شده بین دو دستگاه شبکه را اندازه گیری می کند.Ixia’s IxChariot  یک ابزار عالی است، زیرا با استفاده از آن شما می توانید انواع ترافیک مانند VoIP یا ترافیک بازی را شبیه سازی کنید و دریابید که چگونه انواع مختلف داده های شبکه می توانند عملکرد شبکه را تحت تاثیر قرار دهند.

    با این حال، Ixia یک ابزار گران قیمت است و یادگیری نحوه عملکرد آن میتواند مشکل باشد.

    در اینجا بررسی میکنیم که این ابزار چگونه کار می کند: دو دستگاه شبکه را آماده کنید و یکی از آنها را به روتر خود از طریق بی سیم متصل کنید (ما این دستگاه  را شماره 1 می نامیم) و با استفاده از یک کابل اترنت، دستگاه دوم (دستگاه 2) را به یکی از پورت های LAN روتر وصل کنید.

    پوشه اشتراک گذاری شبکه را بر روی دستگاه 2 تنظیم کنید تا بتوانید از دستگاه 1 به آن دسترسی داشته باشید. )در ویندوز اکسپلورر، با ایجاد یک پوشه، با کلیک راست بر روی آن، کلیک روی تب “اشتراک گذاری” و سپس دکمه “اشتراک گذاری” انجام می شود (در تصویر زیر، یک پوشه به نام testshare ایجاد کردم و مجوزهای خواندن / نوشتن را به «همه» در شبکه دادم (بعد از آزمایش برای امنیت میتوانید مجوزها را حذف کنید یا تغییر دهید، اما برای تست، دستگاه 1 مجوز نوشتن را نیاز دارد(

    از دستگاه 1، شما می توانید از طریق ویندوز اکسپلورر پوشه ایجاد شده را باز کنید.

    هنگامی که شما می توانید پوشه دستگاه 2 را در دستگاه 1 باز کنید، می خواهید یک فایل نسبتا بزرگ را از دستگاه 1 به دستگاه 2 کپی کنید. من از یک ویدیو کلیپ 1.5GB برای این آزمون استفاده می کنم. در طول کپی، زمان کپی فایل را تحت نظر قرار خواهیم داد. این اطلاعات به شما میگوید که سرعت شبکه بیسیم شما برای انتقال اطلاعات از یک دستگاه به یک دیگر،  چقدرطول می کشد. به عنوان مثال اگر یک فایل 1،5 گیگابایتی به مدت 2 دقیقه به صورت بیسیم از دستگاه 1 به دستگاه 2 کپی شود شما می توانید برخی از محاسبات سریع را انجام دهید:

    اول، تبدیل GB به MB : می توانید از یک مبدل آنلاین استفاده نمایید.

    1.5 گیگابایت 1536 مگابایت است از آنجا که ما می خواهیم سرعت MB را در ثانیه بدست آوریم؛برای تبدیل دقیقه به ثانیه این فرمول را درنظر بگیرید:                    1536 (MB)/120 (seconds) = 12.8 MBps.

    برای سرعت داده، پس از آن ما می خواهیم MBPS را به Mbps تبدیل کنیم گاهی به عنوان Mbit / s نشان داده می شود. 1 مگابیت در ثانیه (مگابایت، واحد اندازه گیری ذخیره سازی داده ها) برابر با 8 مگابیت در ثانیه می باشد.

    بنابراین: 12.8 * 8 = 102.4 مگابیت بر ثانیه.

    بررسی نتایج
    در حال حاضر 102.4 مگابیت در ثانیه سرعتی مناسب و رضایت بخش برای روتر با سرعت نظری 300 مگابیت در ثانیه است. به طور کلی، رسیدن به نیمی از حداکثر توانایی که سازنده می گوید که روتر می تواند برسد قابل قبول است.  (این میزان فقط در یک محیط آزمایشی بدون هر گونه تداخل Wi-Fi است. شما هرگز این سرعت را در زندگی واقعی مشاهده نخواهید کرد) .برخی می گویند، ویندوز به من نشان می دهد که سرعت اتصال شبکه بی سیم من چگونه است.” این اشاره به آیکون کوچک Wi-Fi در پایین سمت راست سیستم است که اگر روی اتصال خود کلیک کنید و سپس روی «وضعیت» راست کلیک کنید، شکل زیر را به شما نمایش می دهد.

    شبکه بی سیم

    آنچه که این بخش معمولا نشان می دهد نرخ اتصال بین کارت شبکه PC و روتر است و اندازه واقعی عملکرد و بازدهی نیست.
    همچنین می توان تست کپی فایل را روی باند 5 گیگاهرتزی نیز انجام داد.

    اولین گام برای به دست آوردن بهترین عملکرد از شبکه شما، شناخت مفهوم عملکرد است.  سپس می توانید سایر اقدامات عیب یابی را برای به حداکثر رساندن عملکرد شبکه انجام دهید. برای راهنمایی های سریع تر، ویژگی های Wireless Router را که باید استفاده کنید و راه کارهای موجود برای تقویت سیگنال بی سیم را بررسی کنید.

    منبع: وبلاگ رسیس

    کارشناسان رسیس در کنار شما هستند که مایحتاج شما را براورده کنند . شما میتوانید به راحتی با شماره تلفن 02154714 تماس بگیرید تا با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و راهنمایی ها و موارد مورد نیاز خود را تهیه کنید.

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *